Får det lov att vara en Kaka?

Nu blev det lite oväntat dags att fundera över nya planer för Kakan, för nu har jag bara en liten ryttare kvar som passar henne.  Nu, under sommarlovet ser lektionsschemat lite annorlunda ut, och när höstterminen börjar, så har ett par av hennes ryttare vuxit till sig lite, och behöver en större ponny. Det fanns ett par intresserade fodervärdar som kunde passa, och nu har hon varit utlånad en tid. Men så visar det sig att vi hade lite olika uppfattning om en del saker, så nu måste jag hitta en bättre varaktig lösning.

Mina alternativ är då att sälja eller hitta en annan fodervärd. Finns det kanske någon i Sverige som behöver en Kaka? För jag tror inte att jag hittar det bästa hemmet till henne här i Portugal.  För en ponny som Kakan skulle det innebära att behöva gå med nybörjare på longeringslina för det mesta. Det tycker hon inte är kul. Hon vill ha omväxling med uteritter, långa galopper, lite hoppning och dressyr och hagvistelse med kompisar. I det här landet tycker man att en liten ponny bara är för väldigt små barn och nybörjare. Som en cykel med stödhjul ungefär. Så snart barnen klarar att styra och trava anses dom mogna för stora hästar, och tycker att det är pinsamt att bli sedd på en liten ponny.

Kakan var ju egentligen tänkt till barnbarnen. Men ingen av dom har varken stallplats eller tid till egen ponny. Nu måste jag alltså aktivera ”Plan B”, vad det nu kan vara. Är det någon som har några förslag eller ideer?

Titta på filmen, så ser ni varför man inte kan låta bli att vilja ha en Kaka till:

 

Här en LÄNK till Blå Basen, där hela stamtavlan och härstamningsmeriter visas. Hon har verkligen en intressant stam!

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Hej
    Läste inlägget om Kakan som söker ny fodervärd om jag fattat rätt. Jag letar med ljus och lykta efter en liten ponny till min verksamhet här hemma. Jag har en liten ridskola för barn mellan tre- tolv år . Kan erbjuda ett bra hem med box,mycket utevistelse med ponnykompisar,lagom med motion,bra foder och mycket kärlek pyssel mm.Ponnyerna går en lektion 4-5 dagar i veckan både på ridbanan och ute i skogen Sätter alltid hästarnas välbefinnande främst. Har mycket lång erfarenhet av hästar(hästägare över femtio år)
    Låter detta intressant för din lilla kakan?
    Mvh Pia Granberg
    Ny hemsida under uppbyggnad se facebook Stjärnans ponnyridning

    Svara

Jag uppskattar kommentarer