Proffsiga och praktiska skyltar

Det har tagit lite tid, men nu är dom på plats: våra nya urtjusiga och praktiska namnskyltar.

Det började med att jag hade väldigt hemmagjorda lappar (typ Excel bara) med hästarnas namn och fodergivor, i plastfickor som satt på boxarna med häftstift. Bara för att utfodringarna skulle fungera  med olika personer som fodrar olika tider. Det fungerade ju, men var ju kanske inte så tjusigt.

Amirals

Amirals ”lapp” i sin fina plasthållare

Sedan kom en vän, som har ett företag som tillverkar bland annat skyltar till hyllor i mataffärer och sånt. En plastexpert! Och han erbjöd sig att göra genomskinliga hållare till mina lappar. För jag talade om att jag hade en plan för hur lapparna skulle se ut. Men först kom i alla fall hållarna på plats. Häftpistol och klart!

Lappar är ju inte så snygga...

Lappar är ju inte så snygga…

Fortfarande såg ju lapparna rätt fjuttiga ut. Men med Fridas och Olofs hjälp blev det så småning om precis som jag ville. Duktiga fotografen Olof tog fina bilder på alla hästarna, och Frida ryktade, flätade och gjorde i ordning varenda häst till 100% inför fotograferingen. Sedan designade hon själva namnskylten efter mina önskemål. Sedan laminerade jag varje skylt, så jag kan skriva allt foder med whiteboard-penna. Och sen bara skjuter man in den i hållaren. Supersmidigt, och så snyggt! (Bilderna ger inte full rättvisa)

Och om det är något speciellt man vill låta resten av teamet veta, så kan man peta in en post-it lapp innanför plasten. T.ex. om en häst har en lös sko, om nattbandage ska på, eller hästen inte ska släppas ut i paddocken nästa morgon.

Och det är superenkelt att ändra fodergivorna, lätt att se att rätt häst kommer in i rätt box. Och byter man plats på hästarna, så tar det ca 30 sekunder att flytta namnskylten. Jag är mer än nöjd. Supernöjd! Ska man ta patent på det här kanske?

Bilderna är så fina. Det är tacksamt om man har en häst som inte visar samma uppsyn när man ser huvudet över boxkanten. Vi har en som oftast bara visar sina långa, gula tänder och det är ju inte så smickrande.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Jag uppskattar kommentarer

