Bara att haka på

"Titta, där hänger min grimma!"

”Titta, där hänger min grimma!”

Vi har fått upp krokar i stallet, äntligen. En krok bredvid varje box att hänga grimman på. Eller tränset, eller ryktpåsen, eller vad man nu kan tänkas vilja ha lätt till hands.
Det finns ju massor av tjusiga krokar på marknaden. Men jag ville ha något som också svarade mot mina krav på säkerhet, men ändå ser snyggt ut.IMG_2142

För en massa år sedan, tryckte en häst upp mej mot en boxvägg, och den mycket vackra kroken (ett hästhuvud i mässing) orsakade sprickor på mina revben och jag var mörbultad i veckor. Inte en händelse jag vill återuppleva. Eller att en häst fastnar med träns eller grimma och antingen gör sig illa eller drar sönder sin utrustning. De här nya krokarna i plast, som ger med sig, verkade vara en lysande idé. Dom är stabila, men inte veka. Via Katarina Dolck kunde jag beställa dessa krokarna. Jag fick prover i alla regnbågens färger, men ”tråkig” eller traditionell, som jag är valde jag enbart svarta till vårt stall.IMG_2147

Nu är både jag och alla andra i stallet mer än nöjda. Det finns en krok till hands, på rätt ställe, varje gång. Och snyggt blev det också. Tack Katarina, för all hjälp!! Uppenbarligen är jag en sådan som hänger upp mej  på detaljer😉

Jag kan verkligen rekommendera att ha en rejäl krok utanför boxen, men går man till deras sida, så hittar man massor med andra användningsområden: hänga upp hönät, hundkoppel, kläder etc.  Jag vet att det finns liknande krokar på marknaden som är aningens billigare. Men dom är tyvärr alltför mjuka och viker sig om man hänger något tyngre, och blir slappa med tiden. Plus att just dessa levereras (snabbt) med passande skruvar som går i både trä och betong. Så då slapp man leta efter rätt skruv! Det underlättar ju jobbet.IMG_2139

Vår ständige alltiallo: Senhor Alves, rycker ut med sin borrmaskin, och vips hade varje box sin egen krok! Och att det finns en grimma med grimskaft till hands utanför varje box underlättar det dagliga arbetet en hel del.

Lägg ”Softhook” på minnet, och kolla deras Facebook-sida:

Softhook  https://www.facebook.com/softhook?fref=ts

 

IMG_2145

Det känns lite ”skandinaviskt” att alltid leta efter den ultimata kombinationen av funktionalitet och estetik, men det är ju så man vill ha det.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Petra Magnusson

     /  9 april, 2015

    Åh jag jag är nyfiken!!Det ser helt fantastiskt ut!! Hälsa så gott!

    kram petra

    Svara

Jag uppskattar kommentarer

