I morgon kommer hantverkarn

Hela helgen har tillbringats i stallet. Många timmar. Och ändå har jag knappt inte tagit i en häst. Jag har mest hållt i målarpenslar och Ikeas berömda insexnyckel.

Köksskåpen till vårt lilla pentry är monterade, och imorgon kommer min rara lille hantverkargubbe och sätter vasken i bänkskivan (kräver precision och rätt verktyg) och ansluter till vatten och avlopp. Inte min avdelning. Men jag är som svensk tjej van att skruva ihop Ikea-möbler och tycker inte att det är så svårt, utan rätt kul. Och jag är stolt när det är färdigt. Jag skulle fått MVG på Ikea-montering, om jag inte i min iver att bli fort klar, staplat upp schabrak på nya lagerhyllan, trots att den saknade krysstag på baksidan (tillfälligt slut i sortimentet).

Såklart kollapsade hela bygget. Men inga allvarligare skador, och imorgon ber jag min snickare att förankra den i väggen. Som det var tänkt från början. Bara att jag är så otålig. Jag vill ha allting klart igår, typ.

Till veckan kommer mina första kunder, från Sverige för att rida Lusitanos, och jag hade ju tänkt att allting skulle vara klart och fint tills dess. (Tick tack, tick tack)

Idag har jag målat vita boxgaller, ett par gröna dörrar och Olof har målat blåa väggar. Samma sak i morgon. Killen med högtryckstvätten kom in idag och tvättade det sista, som nu får torka lite innan det går att måla klart. Tisdag och Onsdag har jag inga sysselsättningsproblem. Imorgon ska jag göra vattenkaret riktigt rent, för ”tvätt-killen” lovade att komma på tisdag eftermiddag och måla det. Jag vågar mej inte på det, för det är en svår färg, som kräver ordentlig skyddsutrustning, som jag inte har.

Imorgon kommer även golven i kontorsdelen att få en behandling, så möblerna kan flytta in på onsdag.

Kontoret blir målat, och golven ska få en behandling

Kontoret blir målat, och golven ska få en behandling

Det blev lite mycket på en gång, men man får också anpassa sig efter när man kan få hjälp. Så jag räknar inte med att komma upp i en sadel på ytterligare en vecka, men det gör inte så mycket. Ryggen har varit rätt kass, och jag gör mer nytta med penseln än med sadeln just nu. Väl allting är klart kommer jag att kunna njuta mer av ridningen.

Nytvättade boxar. Klart för målning.

Nytvättade boxar. Klart för målning.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

Jag uppskattar kommentarer

