Makeover

Det är full fart med målning och fix i stallet. Olof och jag har målat för glatta livet. Men Fridas jobb är ju framför allt att ägna sig åt hästarna. Särskilt som jag inte alls hjälper till med detta, nu när jag lägger tiden på att måla istället.

Nu kan jag alltså presentera bilder över våra samlade insatser. Inte bara boxväggarna får sig en makeover, utan även liten ponny med burrigt hår. William har varit hos frisören. Det var Frida som med starka nypor och en ängels tålamod, som fick förmå lille Wille att utstå en frisering. Han har synpunkter på detta, och är inte alltid hundra procent samarbetsvillig.  Men fint blev det!

Före: långhårig ponny i sliten box.

 

Efter: nyfriserad Wille i nymålad box

Efter: nyfriserad Wille i nymålad box

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hoppas att ni trots fullt upp med lokalvårdande stallsysslor hinner kolla Equipe emellanåt. B Capriole skördade fina poäng i nationella årsdebuten i Nordhalland. Bådar gott inför EM i Malmö./Aina

    Svara
    • Självklart kollar jag Equipe, och noterade resultaten från Nordhalland. Intressant säsongsdebut, och jag ser med spänning fram mot fortsättningen. Självklart vill jag se Capriole i Malmö i sommar, om det går.

      Svara

Jag uppskattar kommentarer

